پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

العصافیر لاتطلب تأشیرة دخول

 ماه سال نو شد. 2021. نیمه شب همسرم را بوسیدم و آرزو کردم زمانی سال جدید میلادی را درکشور جدید و خانه ی گرم و خوبی تجربه کنیم. همراه بودن با آقای جوگندمی مرزهای تخیلم را گسترده تر و مرا کمی بی پرواتر کرده است. بجز این حس دیگری به 2021 ندارم. 

به سنم اما خیلی حس دارم. به امروز که 37 سال و 9 ماه و 20 روزه ام. به بدنم که کم کم میانسالی را نشان میدهد و به موهایی که لابلایشان تارهای مجعد سفید می رقصند و به ساعت بیولوژیکم که مدام تیک تیک میکند. دیروز خواندم که از سوفیا لورن هشتاد و چند ساله نقل کرده اند که "هنوز حس شانزده سالگی دارم" خیالم راحت شد. قرار نیست با پیش رفتن تقویم چیزی در من بمیرد. گیرم دیگر موسیقی سنتی در گوشم خیلی هم  غیرقابل تحمل و غذای دریایی برایم مصداق تنفر نباشد اما این منی که از کودکی دارمش قرار نیست ترکم کند. و شاید همین که دنیال امنیت های کوچک هستم یعنی میانسالی؟ همین که تخیلم را هر شب چک میکنم و هری پاتر گوش میکنم و کتابهای نوجوانان میخوانم و انگار دنبال یک دستگیره هستم نکند میانسالی باشد؟ اما اگر باشد هم بد نیست! هنوز خوب میخندم و ذوق میکنم و خیالبافی میکنم و مهم تر از همه هنوز امیدوارم. امید این معجون اکلیلی جادویی که کلید بی اعتباری تمام تقویم های جهان است... 

خلاصه که زندگی خوب است. زاویه تابش آفتاب لذت بخش است و هنوز به رغم کرونا میشود در تتمه ی کیسه ذخیره شادی ها چیزکی پیدا کرد و مشغول بود. و حتی گاهی میتوان به ترس های غریب و قریب فائق آمد...

نظرات 2 + ارسال نظر
فال دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 04:40 ب.ظ http://semilife.blogfa.com

من زدم رو دست سوفیا لورن پس!
باور کن هنوزم چهارسالمه! اونقد که از پیتیکو پیتیکو و بادکنک بازی کیف میکنم خودم خنده م میگیره تازگیا به خودم میگم بیا بریم برقصیم، حداقل اون در حد سنین 14 پونزده س! امیدوارم بتونم خودمو کنترل کنم، اگر نه تهش میرسم به رقص بادکنک
واقعا منم به این نتیجه رسیدم که سن یه باوره ولا غیر! مادرم داداش کوچیکه رو نزدیکای چهل و پنج سالگیش به دنیا آورد، البته مادرم هنوزم بگو بخند و شوخ و شنگ و پرحرفه
منم از اون آدمام که کلا دیر برنامه شون لود میشه، ازدواجو گذاشتم برا +35
برا دنیایی که تا 2050 میانگین سن جمعیتش میشه 120 سال، +60 میشه میانسالی گولوجان
مبادا بخوای میانگین جامعه رو دور بزنی! من که مطمئنم تا 100 سالگی همچنان سالم و سرحال میمونم، منم یه آدم معمولی ام!

سلام
میانسالی هرچی که هست ترسناک نیست بامزه است
بیا زیاد عمر کنیم و خوش

مریم یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 08:31 ق.ظ

اصلن به سن فکر نکن گولو اصلن فقط برات یه عدد ساده باشه همین و بس من خواهرم از وقتی شش سالش بود تو بازی هامون میگفت میخوام چل سالگی شوهر کنمشاید برات خنده دار باشه ولی چهل سالگی شوهر کرد و چهل و سه سالگی هم ماشاء الله سر حوصله و دل صبر گفت الان آمادگیشو دارم یه گوله توپ بانمک و خوش خنده یه دختره خوشمزه به اسم تارا برامون زاییدخدا باید بخواد ساعت بیولوژیکی و این حرفا را بریز دور هنوز کلی وقت داریبه حرفای خاله خشتکی ها اصلن توجه نکن مهم روحیه و قلب خودته حتی من خیلی ها را دیدم خودخواسته بچه هم نخواستن و واقعنم خوشبختن به چشم دیدم واقعن خوشبختن...هرکسی راه ارامشش را خودش انتخاب میکنه با حرف دیگران نباش خودت ببین قلبت چی میگه و چطوری ارامش را به دست میاری همون کارو بکن شنیدی میگن زنهار که ارامش ما را نخراشی

سلاااااااااااااااام
خاله خشتکی
حال خوشی گرفتم اصن
ساعته هنوز به بچه فکر نکرده


خصوصی نوشته بودی و عمومی حالم خوب شد
منم چیزی ندارم جز اینکه میدونم جعل نکردم
دعام کن مریم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.