پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

عدالت در جامعه اسلامی


یک ماه در بیمارستان مورد تائید تامین اجتماعی بستری بوده ام. با مدارک کامل و تایید شده توسط پزشک معتمد به شعبه تامین اجتماعی رفته ام و انتظار داشته ام با بیشتر از دوازده سال سابقه پرداخت بیمه، بتوانم از حقوق بدیهی خودم استفاده کنم. تا امروز سه بار به بهانه های متخلف از قبیل دلیل افزایش پایه حقوق در انتهای سال 96 ، ناخوانا بودن دستخط پزشک، ارائه آخرین مدرک تحصیلی و غیره به شعبه احضار شده ام و امروز وقتی سند قطعی پرداخت بیمه را به دستم داده اند، دیدم دو سوم حقوقم را برایم حساب کرده اند. وقتی از دلیلش پرسیدم جواب شنیدم که طبق بخش نامه در غرامت بیماری تمام خانمها مجرد حساب میشوند و حقوقشان دو سوم پرداخت میشود ولی آقایان  اگر متاهل باشند سه چهارم حقوق را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که هیچوقت در پرداخت های مالیات و سهم بیمه، جنسیت من مهم نبوده و دقیقا به میزان آقایان از حقوقم کسر می شده است.

پ.ن: از من پرسید دیگر به خارج رفتن فکر نمیکنی؟ گفتم نمیدانم، دلم نمیخواهد اینبار احساس حماقت کنم. دو ساعت بعد در شعبه بیمه من مانده بودم و احساس خیلی خیلی بدتری که در مودبانه ترین حالت هم نمیشود نام حماقت برآن گذاشت.

نظرات 12 + ارسال نظر
دریا سه‌شنبه 20 اسفند 1398 ساعت 12:13 ب.ظ

سلام
یه قانون خیلی غم انگیز دیگه اینکه اگر خانمی قبل از بازنشستگی فوت کنه و متاهل و بچه دار باشه هیچ حقوق مستمری به بچه هاش تعلق نمی گیره چون بچه ها تحت تکفل مادر نبودند. و این در حالی است که خانمها از اول اندازه آقایان حق بیمه پرداخت می کنند.این اتفاق برای دوستم با نوزده سال سابقه کار افتاد.

سلام
چقدر احمقانه و چقدر بد

روجا پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 ساعت 02:26 ق.ظ

سلام
گاهی فکر میکنم کاش مثل ده پونزده سال پیش از خیلی از بیعدالتیها و سیاستها و دستهای پشت پرده بیخبر بودم، شاید اونجوری زندگی راحت تر بود و کمتر رنج میکشیدم از اینکه آدمی باشی که هیچ رقمه زیر بار زور نری ولی بدونی و بفهمی و دستت به هیچ جا بند نباشه و کاری از دستت برنیاد.

سلام روجا
دقیقا انگار امنیت و آرامش در نادانی هست

خواننده خاموش سه‌شنبه 13 اسفند 1398 ساعت 07:56 ب.ظ

سلام عزیزم
من چون تا حدودی از منابع انسانی میدونم خدمتتون میگم به همه همین مقدار از حقوق رو بدای دوران استعلاجی پرداخت میکنند ۳۰ درصد جهت حق بیمه همون دوران برای حساب شدن سابقه برداشت میشه
زن و مرد نداره
هر کس براتون توضیح داده اشتباه گفته
چون حق بیمه دوران استعلاجی هم مانند حقوق رو از محل کار دریافت نمیکنید خود تامین اجتماعی
حق بیمه رو کامل از حقوق پرداختی برداشت میکنه
امیدوارم کمکی شده باشه

سلام
بنده دکتری مدیریت منابع انسانی دارم و مدیر منابع انسانی هستم
نرخ خانم و آقا متأهل فرق داره متاسفانه
در قانون اینجوری نوشته نشده ولی بواسطه بخشنامه اینجور عمل میکنند

متولد ماه مهر سه‌شنبه 29 بهمن 1398 ساعت 09:49 ق.ظ

سلام وای گفتی ، من برای زایمانم استراحت مطلق شدم و استعلاجی گرفتم با چندین بار رفتن و اومدن از دوماه استعلاجی اگر اشتباه نکنم پانزده روز را قبول کردند در حالی که سونو و نظرات دکترها دو ماه بود. واقعا کلافه کننده است و ارزشی برای ادم قائل نمی شوند.

سلام
راستش بعد از اون حادثه هواپیما و مسایل اینجوری دیگه خیلی خوشبین نیستم
و وقتی میبینم نه تنها عضویتم در جامعه که جنسیتم هم دون یک انسان عادی هست کلافه میشم

مامان فرشته های شیطون سه‌شنبه 29 بهمن 1398 ساعت 09:27 ق.ظ

منم برا غرامت بارداری که رفتم دو سوم جقوق دادند یک قانون مزخرف هست

سلام
حس خیلی بدی بهم دست داد

کیانه سه‌شنبه 29 بهمن 1398 ساعت 05:20 ق.ظ

از این تاسف برانگیزتر ان هست که زایمان میکنی ولی باز هم مجرد محسوب شده و دو سوم حقوق را در طول مرخصی میگیری.انگار چقدر عادی هست مادر مجرد بودن در این خاک.
بعد باید بچه دو ماهه را بگذاری بروی دیوان عدالت شکایت کنی که مرخصی ۶ ماهه بشود ۹ ماه.
و در این مدت حقوق را با دوماه تاخیر برایت واریز کنند

سلام
چقدر زشت رفتار میکنند

فاطمه دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 08:18 ب.ظ http://1laily.blogfa.com

یعنی هیچ جوره از گلوی آدم پایین نمیره

سلام دقیقا

پرژین دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 08:07 ب.ظ

اگه دلیلت برای رفتن بی عدالتی اینجاست.باید بگم از نظر من حتی خود کلمه عدالت یک کلمه اضافه در تمام فرهنگ لغت های دنیاست و این کلمه عملا نمود بیرونی نداره.دنیا بسیار بی رحمانی ناعادلانه ست.

سلام پرژین
دلیل رفتنم هزار دلیل موجه هست و دلیل ماندنم هزار دلیل احساسی
ولی خسته شده ام از اینکه به نام اسلام مثل حیوان با من رفتار بشود

تیلوتیلو دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 03:58 ب.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/

اگه چمدونی پیدا کردی که همه دلبستگی هات توش جا بشه برو
اگه چمدونی بود که بتونی همه اونهایی که نمیتونی ازشون جدا بشی را با خودت ببری برو
ولی اگه مثل من هرچی دودوتا چهارتا کردی دیدی که نه خاطره هات نه دلبستگیات نه وابستگیات نه دلتنگیات تو هیچ چمدونی جا نمیشه بمون

سلام تیلو
مهاجرت مثل قطع عضو هست
ولی از این احساس حماقت خسته ام

کیانوش دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 02:03 ب.ظ

متاسفم واقعا.یک ماه پیش من برای انتخاب به ستاد سازمانوم انتخاب شدم اما خیلی راحت به دلیل جنسیت روی اسمم خط کشیده شد و جناب معاون فرمودند ما به نیروهای اقا احتیاج داریم نه خانم و از اول هم درروند استخدام اشتباه کردیم چون خانم ها هرروز یا بچشون مریضه یا مرخصی زایمان هستند یا انقدر پیر که باید با واکر بیان اداره.عدالت بیداد می کنه

سلام کیانوش جان
یار قدیمی
از این حرفها خجالت نمیکشند؟

دایان دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 01:19 ب.ظ

من هم چندباری، این احساس استیصال ناشی از عقب ماندگی اساسی در بخشهای حاکمیتی را درک کرده ام و خشم کنونی شما رو کاملا درک میکنم.واقعا چه باید بکنیم؟

سلام دایان
من هر بار به خودم لعنت میفرستم و بازم نمیدونم چه کنم

بهار دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 01:09 ب.ظ http://Searchofsmile.blog.ir

آخی عزیزززم چقدر مسخره اس این قوانین .دیگه واقعا زن ستیزانه است تنت سلامت فکرش رو نکن

سلام
و چقدر حقیرانه ادعا دارند زن و مرد رو برابر میبینند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.