پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

جهان از روی سطل زباله

معانی کلمات عوض شده است

یخ

رنگین کمان

نفس

ژیان

و هنوز کسانی وقاحت قشنگی در تمیز حق از باطل دارند. و چقدر زیبا خودشان را در سمت حق می بینند. کجای مسیر را اشتباه رفتیم که فکر میکنیم هر کجای قصه که ما ایستاده ایم مختصات  دقیق محق بودن  است؟

نظرات 15 + ارسال نظر
مینو پنج‌شنبه 3 آذر 1401 ساعت 09:16 ق.ظ http://Minoog1382.blogfa.com

ایدئولوژی همین کاروباآدم میکنه.درسطح حاکمیت که باشه بایدبه خداپناه برد.پناه برخدابرای ایران ومردمش!!

ای گفتی

مریم چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 02:35 ق.ظ

جدای از خون به ناحق ریخته جوانان وطنم چیزی که بسیار دردناک است این است که کاسه لیسان جنایتکاران اسمشون را میگذارند فاطمه و زینب دو اسم مقدس بشریت ! انهایی که باطن هندجگرخوار دارند به ظاهر اسم مقدس فاطمه را روی خودشان میگذارند مردهایشان با حیدر حیدر گفتن جوانان را در خون میغلتانند این حیدر حیدر گفتن همان الله اکبر گفتن داعش به وقت کشتار است اینقدر که الله اکبر بی ربط به جنایات داعش است اسامی مقدس فاطمه و زینب و حیدر حیدر گفتن بی ربط به اینهاست
به شرف کوردهای غیور قسم که
ضحاک خبیث ترین اسطوره ایران زمین فقط روزی دوتا جوان میکشت طفلک! کاش فردوسی زنده بود تا میدید باید ضحاک شناهنامه را از نو بازنویسی کند از خون جوانان وطن لاله دمیده
در ضمن درود بر کامنتگزار دلی و درود بر گولو خانم

دلی دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت 11:20 ق.ظ

کسی که با جنایات کوی دانشگاه ۷۸/۸۸/کهریزک وتجاوز شکنجه وقتل زندانیان به اعترافات خود حضرات.تجاوزسعید طوسی قاری ویژه قران به نوجوونای قرانی حسب پرونده موجود .تجاوز ناظم مدرسه به بچه ها که از اقازاده بودجناب حایریقتلای زنجیره یی منتقدین واصحاب قلم به اعتراف خود حضرات.انوبوس ارمنستان وقصد قتل جمعی اهل قلم .سانچی پلاسکو.قطارتبریز مشهدوجزغاله شدن جوونای مومن .لودر در مسیر قطار همین اواخر.اتش سوزی های فراوون مراتع جنگلا،موسسات نفتی پتروشیمی .کارخانه ها ،شرکتها.مجتمعای تجاری مسکونی .ازبین رفتن جنگلا ،مراتع،منابع .معادن.واگذاری دریاها به چین وروس.غارت ابزیان ونسل کشی گونه های گیاهی جانوری.حبس قتل فعالای محیط زیست.شلیگ به هواپیمای نخبه ها وسه روز دروغگویی درچشم دوربین ومردم .ورود سهل عراقیای هرزه برای خوشگذرانی وخرید ملک.تشویق مردم به حضور میلیونی اربعین ورها کردن درخاک بیگانه بدون کمترین حمایت در راستای پرکردن جیب وکل کل با رقبای سیاسی،مرگ وسوختن غریبانه ،جان دادن در چشم بیگانه .گرانی وتورم ۲۵۰ درصدی وبیشتر.فقر وزباله گردی ایرانی مظلوم .فحشایی که طبق امار به سن کلاس پنجمی دختران رسیده واعتیاد پسرا به اول راهنمایی.انبوه جوانان معتاد رها شده ،نابود نشدن قاچاق مواد مخدر علارغم سالها شعار پوچ..منع مردم گرسنه دربدر خانه بدوش از ابزار جلوگیری ،جلوگیری از غربال گری جنین وتولدبچه های علیل وبال گردن خانواده .جامعه.اصرار به ازدیاد نسل منع فروش قرص جلوگیری .شرمندگی پدرمادرای میانسال با اندک حقوق وکثرت بیماری.نبود دارو .پوکی استخوان سالمندان بخاطر گرانی لبنیات،لجاجت درخرید واکسن وقتل عام مردم بیگناه وخاموش شدن چراغ خانه ها با مرگ پدرمادرای مهربون .گرانی مسکن ،رها شدن بازار وغارت مردم بیچاره بدست خدانشناسها در خلاء قانون.استخدام پیرپاتالای پوشکی چندین باره .بیسوادا.احمقا مدرک خریده ها ،دزدها .زورگوها در راس کار.دلسوزا خانواده شهدا امثال رجایی باکری حدف.فراری دادن متهمای دانه درشت امثال خاوری.منصوری ،طبری،حسین الباقی ونمایش دروغی احمقانه مرگ انها ووووهزاران مورد دیگه ،بیدار نشد.هرگز بیدار نخواهد شد.او موظف به خوابیدنه وحسب وظیفه ی محوله باید خواب بمونه

سلام. من نمیدونم واقعا چی بگم ولی ترجیحم اینه این وبلاگ محلی برای مبارزه نشه. به هر حال قرار نیست کسی تغییر کنه

میخوانمت دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت 09:38 ق.ظ

چطور نمی بینند دانشجو و استاد از ترس شناسایی و تعلیق و...مجبورند کلاس ها را تشکیل بدهند و با اشک و آه تدریس می کنند
چطور نمیبینند کارمند و...از ترس اخراج و...با خشم و زجر سرکار حاضر می شوند
چطور نمیبینند اینهمه آدمی را که از ترس گلوله و باتون و...در اعتراضات شرکت نمی کنند
چطور نمیبینند اینهمه کاسب را که بخاطر اجاره مغازه و ترس از تعطیل کردن مغازه و...اعتصاب نمی کنند
من اصلا به ایراناینترنشنال و ...کاری ندارم.مردم عادی را ببینید
دوست و آشنا و..که با سکوت و تحصن
با نیروی انتظامی تشکر تشکر اعتراض کردیم
چه کسی اول گاز اشک آور زد که بعد مردم سطل زباله آتش زدن که خنثی کنن
چه کسی با باتون زد و کشت و خشمگین کرد
چرا حرف همسر و دوستان و اینهمه جماعت معترض را نمی شنوند و فکر نمی کنند اینهمه آدم هم حقی دارند...

سلام فکر میکنم باور قدرت عجیبی دارد. همه میتوانیم بدون توجه به جایگاه و مسیرمان کور شویم

کیانوش دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت 09:07 ق.ظ

سلام گولو
با خوندن چهار تا کامنت دقیقا می شه فهمید کی نگاه از بالا به پایین داره و خودش رو محق می دونه.انگار خیلی از ادم ها یک گشت ارشاد درون دارند هنوز و به اجبار باید بقیه رو به بهشت بفرستند.

فکر میکنم بعضی از دوستان اینجا رو جایی برای ارشاد یا افشاگری میبینن
در حالی که اینجا وبلاگ یه ادم معمولی با احساسات معمولی هست

رسوب یکشنبه 29 آبان 1401 ساعت 11:34 ب.ظ

سلام
گولوی عزیزم قبلا لحن پاسخت به کامنت ها مهربون تر بود. نمیشه یه پست با کامنت باز در یک وبلاگ آزاد بدون رمز و مرز نوشت و دیگران رو برای نظری که میذارن شماتت کرد
اینجا حریم خصوصی که نیست زیبا، آدم ها نظر موافق و مخالفشون در مورد پستت رو کامنت میکنند
بنظرم حرفهای خانم فاطمه هم جالب و قابل تامل بود. همه خودشون رو در طرف حق، و حق رو در طرف خودشون میدونن. این منحصر به یک قشر نیست

سلام
قبلا خشمگین نبودم
و قبلا توی این شرایط نبودم
در شرایط سالم تری میشد در مورد اعتقادات حرف زد ولی الان یه طرف ماجرا داره کشته میده و اون طرف داره انکار میکنه
مسئه اینه ما نمیدونیم کدوم حق و ناحق هست ولی بهای مسائل نباید با جان ادمیان پرداخت بشه
اتفاقا اینجا حریم منه نظر منه و عقیده منه و هر کامنت هم نظر و عقیده فر د مقابل هست منتها من درخواست تبادل نظر نمیکنم فقط حالم رو میگم
چون راجع به خودم و اطرافم و عقایدم حرف میزنم نه دعوت به چیزی میکنم نه کار دیگه ای انجام میدم

فاطمه یکشنبه 29 آبان 1401 ساعت 02:38 ب.ظ

خیر در تهران هستم.فقط اینکه آن آیه قرآن را برای ترساندنت نگفتم. برای یادآوری گفتم. چقدر بداخلاقی کردی. خداحافظ

بله این روزها بدخلقم و میل ندارم وارد بحث هایی شوم که فایده ای ندارد

فاطمه یکشنبه 29 آبان 1401 ساعت 02:11 ب.ظ

فیلترشکنم روشن نبود.

ساکن آلمان هستید؟

فاطمه یکشنبه 29 آبان 1401 ساعت 12:27 ب.ظ

البته که اینها که گفتم فقط دعوت به تامل در کلام است و اگرنه هرکس بهتر است سمتی بایستد که حق را می‌بیند.به قول حافظ عزیز "جریده رو که گذرگاه عافیت تنگ است"
اینست که مسئولیت دارد که بخواهم با لحن شما انقدر خود را محق جلوه دهم. واقعا مسئولیت خودم هم سخت است چه برسد که بخواهم دیگری را هم دعوت کنم.
والعاقبه للمتقین

این جملات را برای روز مبادایتان نگه دارید
و سعی نکنید با ایات بقیه را بترسانید
عاقبت از آن متقین است درست
ولی من در قصص و جای دیگری ندیدم متقین را شبیه کسانی ترسیم کنند که این روزها در خیابان بسیارند( در هر دو طرف این جریان)
تریبون وبلاگ من برای شما مناسب نیست. و روی سحن من دقیقا خود شماست نه اینکه قشری را جمع ببندم و شما را نمیانده آن قشر بدانم.
خیر پیش

فاطمه یکشنبه 29 آبان 1401 ساعت 12:17 ب.ظ

اتفاقا مختصات من هم کشته نشدن آدمها و کودکان هست و قبل از همه اتفاقات اخیر و در اوایلش هم طرف شما بودم. اما شهامت این را دارم که در وقایع اخیر وقتی طرف باطل را می‌بینم، وقتی می‌بینم اعتراضات من را تبدیل کرده‌اند به وحشیگری و ترور و کشتن بیگناهان و زورچپانی اعتراض به دانشجو و هنرمند و کسبه، موضعم را تغییر دهم حتی اگر دوستان سابق و همسرم مرا با ظالمین بخواند و حتی اگر شما و امثالتون با این نگاه از بالا به پایین، برای امثال ما پست بگذارید. خیلی برام جالب بود که انچه برازنده خودتان هم هست را در کامنتها و پاسخها می‌بینم که برعلیه سمت مقابل فقط نشانه می‌روید. لااقل من با ترس و لرز از امکان اشتباه برای برحق بودن تلاش می‌کنم. شما هستید که با اطمینان کامل به محق بودن خودتان و از تونل نگاه کردن سایرین و حماقت آنها قلم می‌رانید. از تونل خودتان بیرون بیایید و گاهی هم حرف اینطرفی‌ها را گوش دهید.
این هم بگویم که جهان به کام شماست. چرا که با تهدید و ارعاب، دانشجو و استاد را وادار می‌کنید کلاس تشکیل ندهد و کسبه را که مغازه را تعطیل کند و طلبه را لباسش را نپوشد و چادری که چادر نپوشد و هنرمند محبوب و فوتبالیست و ورزشکار را که برطبق میل اینترنشنال واکنش نشان دهد. گاهی در خلوت با حسینا به دور از پیامهای دوستان و اینستاگرام و ...خودت را جای من بگذار ببین خیلی جهان به کامم هست؟

سرکار خانم. اول اینکه با فیلتر شکن کامنت گذاشتید و دارید قوانین مملکت را دور میزنید.
دوما شما وارد وبلاگ من شده اید و سعی در ارشاد دارید در حالی که کسی برایتان دعوتنامه نفرستاده
سوما دوستان سابق و همسرتان ربطی به من ندارند اگر در ارتباط با اطرافیان خودتان مشکل دارید اینجا محل مناسبی برای خالی کردن ناراحتی های شما نیست
افرین که شهامت دارید
من ندارم
بروید اعتراض کنید و انشالله ارامش پیدا کنید.

فاطمه یکشنبه 29 آبان 1401 ساعت 05:34 ق.ظ

سلام. مسئله اینجاست که طرف مقابل شما هم دقیقا فکر می‌کنه چطور حق را از باطل اینطور تمیز می‌دهید؟ و همین کلمات را برای خودتون بکار می‌بره. شما و همفکرانتان الان فکر نمی‌کنید که همانجایی که شما ایستاده‌اید مختصات دقیق محق بودن است؟ من با التماس از خداوند میخوام که طرف حق و درست قصه بایستم و چشمانم طرف مقابل طرز فکر شما رو حق می‌بینه.

سلام.
مختصات من کشته نشدن ادمها و کودکهاست. من مخالف این هستم.
اگر طرف مقابل رو حق میبینید راحت باشید فعلا جهان به کام شماست

کامشین شنبه 28 آبان 1401 ساعت 08:48 ب.ظ

پرنده جان
خود را مدام محق دانستن نشونه حماقته. اما خوب تا ابله در جهان هست ....بساط اینها هم برپاست.
امروز دلم خواست مثل تو شهامت داشتم و موهام را ماشین می کردم.
الان خوبی؟

سلام.
جهان رو از روی سطل زباله دیدم.!
پرسیدی الان خوبی و فهمیدم که متوجهی خوب نیستم و خوب نیستیم. رفتم داروخانه زاناکس خریدم و بدون نسخه بهم دادند. به اندازه کسی که حرص میخورد و قتل دیده و ترسیده غمگینم. و فکر کنم اغلب همینطور باشیم

حکیم بانو شنبه 28 آبان 1401 ساعت 07:31 ب.ظ http://Luminouse46@blogfa.com

خودشان اشتباه رفته اند پرنده جان
دیدشان تونلیست.
هدفشان را از توی یک لوله تماشا می کنند دوستم

سلام حکیم بانوی قشنگم
کاش حداقل شلیک نکنند

زنجبیلی شنبه 28 آبان 1401 ساعت 05:57 ب.ظ

دقیقا طرف گوشو چشمشو گرفته حقیقتو نبینه

از اینکه از بالا با بقیه صحبت میکنن منزجرم

از مو باریکتر شنبه 28 آبان 1401 ساعت 05:04 ب.ظ http://zahra.gh87@ymail.com

سلام
اینجا خونه ی توئه گولو

سلام. ایران هم وطن منه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.