پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

مرا پیش از خود دفن کن


وقتی از آقای جوگندمی خداحافظی میکنم و میرم سمت مترو یا وقتی از شرکت میام بیرون و میرم سمت خونه همیشه یه لباس تنمه: یه زره. ضد آب ضد هوا ضد صدا. پوشیدنش راحته. روی آخرین کتاب در حال مطالعه ام کلیک میکنم و تمام، حالا توی یه دنیا دیگه هستم. صداهای آدمها دور میشه و هوا جای خودش رو به گرمای شرجی تایلند، بارون سوزن ریز انگلستان،سرمای استخوان سوز آشوییتش یا دونه های برف استکهلم میده. همش بستگی به این داره که توی کدوم کتاب غرق بشم. گاهی مجبورم به خودم بگم هی گولو به اون آقای مامور قطار اخم نکن اون افسر اس اس نیست. یا اون خانواده که ساک دستشونه مهاجر غیرقانونی نیستند. گولو ما زنده ایم و داخائو الان خالیه.گولو گولو گولو... و خدا میدونه چقدر کیف داره آدم بتونه به این راحتی توی زمان و مکان سفر کنه. برام یه نعمته. نعمتی که این روزها خیلی شکرگزارش هستم.


اینا جهان های  دو ماه اخیرم هستند:

- جنگ چهره زنانه ندارد، سوتلانا الکسویچ

- مردم مشوش، فردریک بکمن

-جز از کل، استیو تولتز (اصلا به نظرم جذاب نیومد)

-ما در برابر شما، فردریک بکمن

- کتابدار آشویتس، آنتونیو ایتوروبه

- در یک جنگل تاریک تاریک، روث ور

- شهر خرس، فردریک بکمن

-من نجود هستم

- سیر عشق ، آلن دوباتن

-زندگی تاب آورانه،برنه بروان

- آخرین دختر، نادیا مراد

- مغازه خودکشی ،ژان تولی

- راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها، داگلاس آدامز



نظرات 7 + ارسال نظر
مژگان چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت 11:21 ق.ظ http://raastin.blogfa.com

سلام عزیزم
من یه سوال ازت پرسیدم. نمیدونم جوابش داده شد یا نه، امیدوارم و ممنون میشم توی وبلاگم جوابمو بدی.
پرنده ی گولو معنیشه چیه؟

سلام
جواب دادم

یک عدد مامان سه‌شنبه 2 دی 1399 ساعت 06:52 ب.ظ http://Www.Kidcanser. Blogsky

چقدر کتاب جدید بهم معرفی شد... مرسی گولو
جدا چهار ساعت توی راه هستی تا برسی سرکار؟ هلاک میشی که... ولی چه خوب از تایمت استفاده می کنی

سلام
بله حداقل دو ساعت ‌‌نیم اگه با آقای همسر برم و بیام و حداکثر چهار ساعت و ده دقیقه
اوایل سخت بود
حالا عادت بیشتری کرده ام
برام میارزه
وقتی کار نمیکنم از زندگی بی خبرم ‌و بی هدفم
البته دو ساعت رفت و دو ساعت برگشت هست

محمد سه‌شنبه 2 دی 1399 ساعت 06:16 ب.ظ https://dastpich.blogsky.com/

سلام
4 ساعت! من روزی 2 ساعت در راهم و مینالم اونوقت 4 ساعت اونم با دیسک عمل کرده!! حتا خواندن و شنیدن کتاب هم نمی تواند این همه زمان را بدرستی پر کند. اگر ممکن است به فکر خودت باش لطفا !!

سلام به برادر گل
دقیق تر بگم ۳.۵ هست
مواظبم برادر
یعنی چه کنم ؟

مریم سه‌شنبه 2 دی 1399 ساعت 04:59 ب.ظ

گولو من برایت یک کامنت پر و پیمونه از پادکست ها گذاشتم وقتی تو راهی پادکست هم گوش بده وای دده دده میری در دنیایی دیگه خیلی قشنگه خصوصا با صدای علی بندر اه اه این دوران سخت کرونا را اینجوری طی میشه اگر کامتت قبلی ام نرسیده باز بگو پادکست ها یکی یکی بت بگم چی بودش اسامی اش را باز بنویسم برات

سلام
ممننووووووووونم
هنوز همه کامنت ها رو تایید نکرپم

mahee سه‌شنبه 2 دی 1399 ساعت 01:09 ب.ظ

خوش به حالت چقدر کتاب خوندی. چقد لذت بردیا
از وقتی مدرسه ها اومده توی خونه،من خیلی خیلی کم فرصت خوندن پیدا میکنم.

سلام ماهی عزیزم
روزی نزدیک چهار ساعت توی راهم تا شرکت
کتاب تنها سلاحم هست

ریحانه سه‌شنبه 2 دی 1399 ساعت 10:11 ق.ظ

پست قبلت اینقدر سنگین بود که نمیتونم وبلاگت را ببینم و اندوهگین نشم و در باره چیز دیگه‌ای صحبت کنم

سلام
خودمم تا ننوشم اشفته تر بودم

خواننده خاموش دوشنبه 1 دی 1399 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام
ممنونم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.