پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

Waldeinsamkeit



کوله ی سفرم رو آماده بسته ام و گذاشته ام گوشه اتاق تا اگر خدا بخواد توی اولین فرصت بپرم توی یکی از این تورهای لحظه آخری . مقصدم هم معلوم نیست. تا حالا با تورسفر نکرده ام ولی تفاوت قیمتشون با سفری که هتل و بلیط رو خودم بگیرم خیلی فاحش هست و به نظرم می ارزه که امتحان کنم. فعلا که دیدن کوله ی آماده بهم انرژی میده ...


این روزها کمتر کسی هست که امنیت شغلی داشته باشه. وضعیت مملکت طوری نیست که آدم از فرداش مطمئن باشه. منم جام و شغلم امن نیست. طوری که واقعاً نمیدونم دو ماه دیگه همینجا باشم یا نه. ولی اون کوله رو باز نمیکنم. شاید الان بترسم میزم رو خالی کنم و چند روز برم سفر ولی بالاخره میرم ان شاالله.


رفتم زیارت. دلم برای خنکای سنگ های مرمر کف حرم تنگ شده بود. رو به گنبد ایستادم و دعا کردم . انعکاس خودم با چادر مشکی و روسری آبی توی آیینه کاری حرم زیبا بود. حجاب رو دوست دارم، فرهنگ محجبه  بودن رو نه...


عکسهای سفرهای اردیبهشت رو نگاه میکنم و یکی توی گوشم میگه : مهر رو از دست نده، پاییز رو از دست نده... منم میگم ان شاالله چشم...


داشتیم توی خیابون ولی عصر قدم میزدیم، نظرمون جلب شد به یک مغازه ی بزرگ ولی خاک گرفته. دوستم گفت حتمن صاحبش مرده و وراث منتظر انحصار وراثت هستند. توی مغازه تاکسیدرمی دو تا پرنده دریایی بود. با بالهای گشوده رو به هیچی... مغازه نه دریا داشت نه آسمون...


روش من برای پس انداز اینه که یه حساب بانکی رو اختصاص میدم به پولی که از حقوقم کنار میذارم. رند بودن و رند موندن موجودی  این حساب خیلی مهمه ، یعنی اگه توش دو میلیون تومن پول باشه و به هر دلیلی یک ریال ازش کم یا بهش اضافه بشه دیگه پس اندازم به چوخ میره چون صفراش خراب شده! یا باید انقدر ازش خرج کنم که بشه یک میلیون و پونصد یا انقده روش واریز کنم که بشه دو و نیم. حالا توی این اوضاع اقتصادی خوشگل هر بار موفق میشم صفرای حسابم رو درست کنم درست بیست و چهار ساعت بعد ساعت شش صبح یه اس ام اس میاد که سود واریزی : 983،521+ ریال!!! خب آخه من چه جوری از بودجه ی ماهانه ام که خیلی سفت و سخت بسته ام چهارصد و دو تومن انتقال بدم اینجا. محاسبه اینکه چقدر انتقال بدم هم مشکله چون بانکها کارمزد مختلف دارند و بسته به حالشون بین پونصد تا نهصد تومن کم میکنند و مورد داشتیم که دویست تا تک تومن انتقال داده ام به این حساب و نهصد تومن براش کارمزد داده ام.خلاصه که میخوام برم بانک بگم لطفا به این حسابه  دست نزنید. این حساب مال یه مریضه. بهش سود ندید!


راست میگن که سخت  می گردد جهان بر مردمان سخت کوش. حالا من سخت کوش هم نیستما ولی بدجور سخت میگیرن برام. پنج شنبه گذشته کنسرت ابی بود توی استانبول. به جد حدود پونزده نفر از کارمندای شرکت مرخصی گرفتن که برن کنسرت. بعد من برای یه سفر نیم بند دو ماهه دارم دو دو تا چارتا میکنم. کلافه ام که چرا بلد نیستم لذت ببرم؟چرا بلد نیستم هدفمند هزینه کنم؟



عنوان نوشت: کلمه ای به آلمانی که ترجمه ندارد و بیانگر حس تنهایی مطلق در جنگل انبوه است.


برای شیرین: کارل کهلر برای این تابلو سه سال رفتار گربه ها را مطالعه کرد. اسم تابلو معشوق های همسرم است.

نظرات 23 + ارسال نظر
مژگان شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 01:16 ق.ظ

حالا که حرف حجاب شد، مدتها بود میخواستم این سوالم رو از کسی بپرسم. چه جوری با حجاب شم؟
نماز میخونم و دعا و ... و حس میکنم باید با حجاب شم اما وقتی میبینم با حجاب بودن مد نیست و باعث میشه زیاد خوشتیپ نباشم و وقتی حجم زیاد بی حجابی رو میبینم و حس میکنم اگه با حجاب شم اعتماد به نفسمو از دست میدم تردید میکنم .
میخوام با حجاب شم اما نمیشه، دلم یه دله نیست. میشه راهنماییم کنین؟ البته نمیدونم حجاب شما چه جوریه اما فکر کردم میتونین کمکم کنین و فکر کردم قضاوت کننده هم نیستید.
ممنونم

سلام مژگان
من محجبه نیستم
رعایت پوشش رو میکنم ولی اون حجابی که دو سال نگه داشتم رو ندارم
متاسفانه نگاهی که بهم میشد مهربان نبود و برای خودم هم بی معنا شد
شاید هم سبک زندگی من درست نبود
به هر حال الان موهام معلومه و شال سرم میکنم ولی توی پوشش رعایت میکنم و سعی میکنم خارج از عرف لباس نپوشم
نمیتونم برات توصیه خاصی کنم جز اینکه موفق باشی و دلشاد

فریده یکشنبه 18 شهریور 1397 ساعت 08:32 ق.ظ

سلام گولو جان آدرس ایمیلی که من دارم اینه

thegooloobird@gmail.com
واسه من کار نکرد

سلام
این پست برای آیدا است که سوال ازم پرسیده بودن و رمز هم ایمیل شخصی ایشونه

سنجد جمعه 16 شهریور 1397 ساعت 10:01 ب.ظ

سلام

وای گولو گولو گولو

تو از کی دوباره شروع به نوشتن کردی؟
گمت کرده بودم

آخرین بار مطالبتو سال ۹۴ خوندم

چقدر خوشحاام که هستی و مینویسی

و جقدر ناراحت که میبینم چقدر پست هست ازت که نخوندم

خوشحالممممم که دوباره تو این وبلاگ مینویسی‌.

سلام سنجد
خوش برگشتی

ممنونم ازت

افسانه جمعه 16 شهریور 1397 ساعت 02:39 ق.ظ

سلام
پیشنهادم این هست که با مبالغ کوچک غیر رند در حساب بانکی مهربان باشید، به آنها مثل بچه های حساب برخورد کنید که باید فرصت بزرگ شدن داشته باشند، هر زمان و با هر مبلغی که امکانش بود میتوانید کمک کنید که بزرگ شوند. وجود آنها، حتی اگر کوچک و در حال بازی باشند باعث شادی هست.

سلام چه مهربون و زیبا نوشته بودی
بروی چشمم
بعد این یادم می مونه اینجوری بهشون نگاه کنم

دختر کتابدوست پنج‌شنبه 15 شهریور 1397 ساعت 10:20 ق.ظ http://farinthepast.blogsky.com/

سلام گولوهه
واو تابلوئه چه خوشگله.
من هم خوشم نمیاد یه عده به خودشون به عنوان موجودبرتر با تکبر نگاه می کنن. متاسفانه توی اکثر گروه های انسانی یه باور به تقسیم بندی خودی و غیر خودی وجود داره که براساسش خودی رو برتر حساب میکنن فکر کنم کلا یه تمایل غریزی باشه
چه خوب که می خوای بری سفر.
مواظب خودت باش.

سلام
بله این مدل هست که هر کی با ماست خوبه هر کی شبیه ما نیست کفره و بده و اخ و تفه!!!
ممنونم

ساره.م چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 08:19 ق.ظ

با سلام بر کوله بسته ی گولو !
دو تا توصیه آوردم برات:
1. اگه میخوای حساب پس اندازت رو بانک خراب نکنه، خب یک حساب قرض الحسنه ی بدون سود باز کن، ازش هم برداشت نکن (چقدر من باهوشم!)
2. سفر پاییزی واقعی رو باید به جنگل های انجیلی رفت تا دیوانه شد و ایمان آورد ! یکی از قشنگ ترین هاشون هم جنگل ابره.
ما هم زیاد سفر میریم. نه مث شما به ینگه ی دنیا. همین حوالی رو میچریم. و با شکوه ترین جنگل هایی که دیدم یکی همین جنگل ابر بود، و یکی هم جنگل منتهی به قلعه رود خان

سلام ساره
همه پس اندازم رو رفتم کالا خریدم و الان دیگه راحتم
دیگه پولی نیست که صفراش خراب بشه
ولی پس انداز قرض الحسنه هم خوبه ها
منتها مثل اینکه بهش کارت نمیدن
اینش سخته
انشالله میریم جنگل انجیلی
توی برنامه سفرام هست اساسی

سفرهای شما معرکه هستند. منم والله خیلی فرنگ برو نیستم.ایران اگه امنیت داشته باشه خیلی هم عالیه

باران چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 06:04 ق.ظ http://mesjours.blogsky.com

من عاشق این تابلوهه شدم و البته که دلم تنگ تو بود بچه:)

سلام
بیا بغلم
سفت فشارت بدم
باور میکنی همین دیروز به کایو فکر میکردم که عجیب نگاه خودتو داره

بهار سه‌شنبه 13 شهریور 1397 ساعت 07:40 ب.ظ

میگما این تابلوعه یه جوریه یه عالمه گربه توش میبینی ولی گربه ایی نیست

سلام
خیلی فلسفی اومدی ها
گربه وسطی اسمش سلطان هست
دلیل تابلو اونه

فریده سه‌شنبه 13 شهریور 1397 ساعت 08:16 ق.ظ

موافقم باهات. ممنون متوجه شدم

سلام
ماچ

ماریا سه‌شنبه 13 شهریور 1397 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام گولوی نازنین
1- چرا من هروقت پستهای مناسبتیتون میخونم از حودم ناامید میشم و به شما غبطه میخورم؟
2-من همچنان منتظرم آدرس اینستاتون برام ایمبل کنید
3- من همونم که مثل حنا 10 مرداد به دنیااومدم
4-التماس دعا

سلام
هیچ وقت به قلم کسی غبطه نخور ماریا
اعمال ادمها توی قلمشون معلوم نیست

اینستا رو بسیار خلوت کرده ام و ترجیح میدم همینجا با دیگران درارتباط باشم


ای ده مردادی شیطون
یادم اومدت


امروز مباهله است
برای هم دعا کنیم

متین دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت 09:37 ب.ظ http://matinzandy.blogsky.com/

سلام
گفتی پس انداز و کردی کبابم
فرمودید سفر و احتمالا تاس کبابم کردی

امید که مسیر به شکلی برات محیا بشه ، به برنامه هات یکی یکی برسی و راضی باشی

حجاب و ...... دیگه زیاد برام مهم نیست ، در موردش زیاد فکر نمیکنم ، فرهنگش و خودش ، پیچیدمش گذاشتمش کنار ، درکش نمیکنم دیگه تو این وانفسا

سلام متین

ممنونم
فعلا که یه سرمایه گذاری و در حقیقت جلوگیری از کم شدن ارزش سرمایه ریالی کرده ام و خبری از هیچ نقدینگی نیست


حجاب رو خوب اومدی

بهار دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت 08:35 ب.ظ

منم به شددددت فوبی فقر دارم

سلام
میفهممت

رفیق سیبیلو دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت 03:49 ب.ظ

Ik wens je een sterk innerlijk kompas om je door de moeilijke delen van je reis te leiden wanneer je voet onvast is en de richting duister is

Danke mein lieber Freund, du warst immer im Dunkeln. ps: ich weiß nicht holländisch. Ich habe Google Translate benutzt!

مخمور دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت 03:41 ب.ظ

سلام
آخ گولو از این فرهنگ محجبه بودن گفتی و کردی کبابم
انشالله سفر جور می شود و می روی با خوشترین حال برمی گردی

سلام
ممنونم مخمور جان

بهار دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت 03:12 ب.ظ

من هم سی و سه ساله ام و خونه ندارم پس اندازم قد پول یه پراید هم نیست دیگه ولی یه حساب مثل مال شما دارم ورحسابی که وقتی ازش پول برمیدارم و به مرز ۵۰۰ هزار میرسه قلبم میخواد از جا کنده شه که ای وای بدبخت شدم و بی پول! این چند روز فلسفه این فکرمو فهمیدم، از بچگی یه جورایی به ما فهموندن پول مال خرج کردن نیست. قشنگ یادمه شش ماه اولی که شاغل شده بودم حاضر نبودم یک ریاااال از حقوقمو خرج کنم احساس میکردم تقدسش از بین میره


سلام
منم دقیقا منتظر قحطی هستم
مامانم میگه مگه تو بچه رعیت هستی؟
تصور فقر احتمالا منو میکشه
دیگه به خود فقر نمیرسم

مروئه یکشنبه 11 شهریور 1397 ساعت 11:43 ق.ظ

یه چیزی بگم لزوما هر 35 ساله ای نباید خونه و ماشین و حساب پس انداز نیم بند داشته باشه.
به نظرم هر 35 ساله ای باید بتونه تنهایی سفر بره لذت ببره سالم باشه هم روحش هم جسمش باید بتونه تو این جامعه مرد سالار با این رفتارهای مردونه و افکاهای متحجر تغییر کنه و تمام قد بایسته و به همه اونهایی که حرفهای الکی میزنن بگه لزوما استقلال تو داشتن خونه و ماشین نیست.منکرش نمیشم که خوبه اینا و یه جورایی به ادم حس امنیت و آرامش میده .میخوام بگم خودتو اذیت نکن مهم اینه که سفر میری سالمی روحت آرامش داره و همه چیز مرتبه.بهترین چیزها زمانی اتفاق می افتند که شما توقع اونها رو ندارید.بهترین خونه رو زمانی میخری که توقعش رو نداری
من و خواهرمم هیچی نداریم ولی همیشه کارایی رو میکنیم که دوس داریم که وقتی تعریف میکنیم کلی برای دوستامون که همسن ما هستن ارزو هست که اونهارو انجام بدن.
مراقب خودت باش تو خدارو داری که خیلی هم رابطتتون با هم خوبه و اون مراقبته

سلام مروئه
ممنونم از کامنت بسیار دلگرم کننده ات
میدونی مروئه
دلم خونه میخواد
کتابخونه خودم
تخت خواب خودم
اشپزخونه خودم
وگرنه گیر باید و نبایدهای جامعه نیستم خیلی
تو و خواهرت همدیگه و اعتماد به نفس و شادی و سلامتی دارید
پاینده باشید

مهسا یکشنبه 11 شهریور 1397 ساعت 10:38 ق.ظ

سلام.الهی شکر که یه نفر دیگه مبتلا به مریضی خودم و پیدا کردم
راستش فکر میکردم فقط من اونقدر دیوونه ام که واسه رند کردن حساب پس اندازی که هرگز بهش دست نمیزنم اینقدر درگیرم.
من واسه 97 تا تک تومنی ،500 تومن کارمزد هم داده ام
چی بگیم.اینم یه جوره لاید


سلام
قشنگ میفهممت
الهی حساب کپل و رند باشه

دخترچه یکشنبه 11 شهریور 1397 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام گولو جانم
خوبی؟ من هم می گذرانم با همه تردیدها و وسواس های فکری ام. با همه عاشقی ها و دیوانه شدن های ناگهانی ام. با همه ادعاها و عذاب وجدان هایم.
کاش سفر جور بشود که بروی.
چقدر آلمانی بهتر است تا زبان مزخرف این مملکتی که من درش هستم!
فرهنگ محجبه بودن من را به فکر برد و توضیحت را خواندم و از خودم پرسیدم چقدر از بخشهایی از این فرهنگ را که دوست ندارم من هم ناخواسته ممکن است گرفته باشم؟ تلنگر بدی نبود. تهش با اینکه میدانی خودم اهل قر و فرم تا حدی٬ نمی دانم چرا اصلا اعصاب این صفحات حجاب استایلیست های اینستاگرام را ندارم!

سلام
میدونی که من باهات صادقانه حرف میزنم
و هرگز هرگز ذره ای رفتار ازت ندیدم که بتونم انگ فخر در هر چیزی رو بزنم
نه در حجاب نه در هیچی
کاشکی من اونجا بودم اون زبان مزخرف رو بلد میشدم و باهم به زبان مزخرف میخندیدیم
در ضمن تو کی اهل قر و فر هستی؟
والله!

شیرین شنبه 10 شهریور 1397 ساعت 04:33 ب.ظ http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام مجدد
آخ ببخشید ... آدم سرش زیادی توی کار خودش باشد هم خوب نیست! نظرات را معمولا نمی خوانم و بخاطر همین شد که دیر دیدم در مورد سئوالم قبلا توضیح داده بودی.
Pardon!

سلام شیرینک
اتفاقا اون جواب کافی نیست
با تو باید بنشینم دل سیر حرف بزنم
اون پستی که نوشته بودی در مورد بستن در روی دماغ گنده عالی بود

شیرین شنبه 10 شهریور 1397 ساعت 04:31 ب.ظ http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام پرنده مسافر حالت خوبه؟
خیلی جالبه که قبل از توجه به اشاره مستقیمت به من توجهم به "عشاق همسرم" جلب شد. آقای کارل مرد بسیار باهوشی ست چون راه فتح قلب یک زن گربه دوست، توجه به گربه هایش است. یکی از خواهرانم به شوخی به من می گوید که "نجواگر" گربه ها هستم :))
یک سئوال دختر خوب: میشه لطفا به زبان ساده برای یک کافر بی همه چیز مثل من توضیح بدی حجاب و فرهنگ حجاب داشتن چه فرقی دارند؟ اشاره ات احیانا به آن فرهنگ والا و شامخ ِ "یا روسری یا توسری" ست؟
امیدوارم زودتر موقعیت خوبی برای مسافرت پیش بیاد. راستی مرسی که خبر دادی که ابی کنسرت داده، اهل کنسرت رفتن نیستم اما یکبار گفته بود دیگر خودش را بازنشسته می کند و کنسرت نمی دهد و از فکرش هم دلم می ترکید. خیلی خوشحال شدم از شنیدن اینکه هنوز می خواند.
راستی ... اگر در سفر طرفهای من آمدی خبرم کن حتما. شماره ام را هم که داری :)

سلام
این کامنت رو میشه گذاشت توی جیب و در سرمای زمستون ازش بعنوان وسیله گرمایشی استفاده کرد
آقای کارل نقاش بوده
ولی اسم تابلو رو همسر خانم مشتری گذاشته
فکر کن انقده به کار متعهد باشی که سه سال برای یک سفارش مطالعه کنی
راستی همکاران اومدند و میگن کنسرت ابی خیلی هم مالی نبوده! یعنی گویا از دور بهتره.
نمیدونم
من خودم کنسرت برو نیستم

تیلوتیلو شنبه 10 شهریور 1397 ساعت 02:08 ب.ظ

تابلو حیرت منو برانگیخت
پس انداز... منم همچین حسابی داشتم و به رند بودن حساس ... اما نه به اندازه شما... یه چیزی تو اون مایه ها .... اما الان اصلا حساب کلا فراموش شده و چیزی به نام پس انداز وجود نداره... شش ماهی هست که دیگه توان پس انداز ندارم

سلام تیلو تیلو
حساب منم خیلی زیاد نیست
ولی باید ذخیره کنم
سی و پنج ساله ام و خونه ندارم
دقیقا هیچی ندارم

الی شنبه 10 شهریور 1397 ساعت 02:03 ب.ظ http://rozegareshirineman.blogsky.com

-چه خوب که داری آلمانی میخونی ، انشالله زودتر شرایط رفتن مهیا بشه

-ما هم برای یه سفر 4 روزه یک ماهه داریم دو ،دو تا 4 تا میکنیم . هم از بعد ریالی هم مرخصی و این چیزا

سلام
ممنونم
ان شاالله به خوشی برید سفر

فریده شنبه 10 شهریور 1397 ساعت 10:39 ق.ظ

روزگارت خوش گولو جان
فرهنگ محجبه بودن و حجاب چه فرقی دارن؟؟؟

سلام
ممنونم
به صفحات اینستاگرام سر بزن. فخری که خیلی از محجبه ها به عنوان موجودات برگزیده به بقیه میفروشن. مد و فشن برای محجبه ها. اعتقاد های نادرست که هر کی محبه است باید مثلابه فلان چیز و بهمان آدم هم التزام داشته باشه. اشارات جنسی و احمقانه در دورهمی های خانمهای مذهبی. اینا چیزایی هستن که دوست ندارم. لزوما فراگیر نیستن ولی من دیده ام و بهش راغب نیستم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.