پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

پرنده گولو

آتشی در درون من است که با نوشتن آرام می گیرد

این کودک (مایۀ نشاط دل و) نور دیدۀ من و توست

به این فکر میکنم که اگرقصد داشتم بچه داشته باشم الان و همین سال و همین ماه میخواستم که توی بغلم باشد.هیچ چیز مانند یک نوزاد یک کودک یک خلقت یکه و بی بدیل نمی تواند آدم را از جنگ دور و  به زندگی وصل کند. گاهی واقعا دلم میخواهد بجای دغدغه های الانم نگران آروغ و دفعات کار کردن شکم بچه ام باشم. دلم میخواهد هر روز یک کلمه جدید را با هم فتح کنیم. مثل بچه ی خواهرهمسرم که مارا دائو و دوبی* صدا میزند و در ازای هر ده کلمه ی نامفهموم یک کلمه ی قابل درک تحویلمان میدهد. بعد یادم میاید همین شیرینک چقدر مسئولیت دارد و همین الان بیشتر از دو ساعت نمیتوانم همصحبت حنا باشم و سرعت پیشرفت و تغییر  همه چیز بیشتر از من است و خب به خاله بودن و دوبی بودن و زَمَنو بودن بسنده میکنم...






دائو: دایی

دوبی: من گربه صدایش می زنم و در زبان او این مراحل طی شده تا به دوبی رسیده: گربه> گووربه> دووبه > دوبی!

نظرات 7 + ارسال نظر
دزیره چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 09:39 ق.ظ https://desire7777.blogsky.com/

باور کن من منتظرم بیام پشت گردنشو لیس بزنم بقول خودت و عمیق ترین تجربه است باور کن انقدر معجزه وار در عینه سادگی بهش فکر کن به اون انگشتای کوپولوی خوردنی
بله بچه گولوی توپولوبیصبرانه منتظرم


وای یادته من چقده لیسولی هستم!!!!
عشقی

مریم چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 02:19 ق.ظ

رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: ساعت ظهور در آخرالزمان بر پا نمی شود، مگر آن که فرزندداران ناشادمان و بی فرزندان خوشحال شوند.
شرح روایت:
در آخر الزّمان، هزینه های سنگین اقتصادی و آسیبهای بسیار اجتماعی کار نگهداری، پرورش و آموزش فرزندان را بسی دشوار می کند. روی دادن جنگها، خشکسالیها، گرسنگیها و بیماریها نیز بر دشواریهای فرزندداری می افزایند. بی گمان، در چنین روزگاری، بی فرزند‏ها در برابر فرزندداران به خود خاهند بالید و نفس راحتی میکشند که حداقل این یک وبال گردن را ندارند.

شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» بهره گرفته شده از سخن امام علی(علیه السّلام) می باشد که فرموده است:
کمیِ روزی خُران (همسر و فرزندان و ...) یکی از دو آسایش است.
حالا چطور یک عده احمق حکم به حتی تعدد زوجات برای زاییدن بیشتر زنان میکنند این دیگر نشان دهنده شیطان صفتی و مخالفت با احکام اسلامی و روایات و سعی در وارونه کردن دین و مذهب واقعی است که هرگز موفق نخواهند شد.
1. تاریخ مدینة دمشق، ج 21، ص 274
3. شرح نهج البلاغة، ج 9، جزء 18، ص 339، ب حکم و مواعظ، ش 137

مریم چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 02:10 ق.ظ

عاقلانه ترین کار را میکنی گولو من کاری به سن و موقعیت ندارم بچه آوردن در این شرایط ایران بیشتر به جنایت شبیه هست تا محبت برایت روایتش را هم الان کپی میکنم بخونی ما هم خودخواسته بچه نمیخوایم

سلام
خدا کنه هر مسیری انتخاب میکنیم پشیمون نشیم

مهفام چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام گولو جانم...
وای که چقدر می‌فهمم! با اینکه مادر دو بچه هستم و حس مادر بودن با هیچی برام قابل مقایسه نیست و با اینکه تو این روزای سخت، دلم خوشه به شیرین زبانی دخترم و موفقیت پسرم ولی یک ترس هم همیشه همراهمه، ترس آینده بچه‌ها توی این کشور یا هرجای دیگه دنیا، ترس از اینکه نکنه من خودخواه بودم که خواستم بچه داشته باشم تو این شرایط، ترس از اینکه روزی برسه که بگن توی این قسمت دنیا و این زمان چرا ما رو دنیا آوردی و ...
اما باز با همه این‌ها اگر روزی بشنوم که گولوچه‌ای پا به دنیا گذاشته یا قراره بذاره، از صمیم قلب برای خودت و اون کلوچه خوشحال میشم

سلام
خدا براتون حفظ کنه

دزیره سه‌شنبه 1 آذر 1401 ساعت 02:23 ب.ظ https://desire7777.blogsky.com/

گولو جان مامی شدن از دوبی بودن و .... خیلی خاص تره حیفه تجربه اش نکنی البته سلامتی خودت مهم تره سن وسال هم بهانه نکن من در 40 سالگی مادر شدم !!!!! زانت جکسون در 51 سالگی و نیکول کیدمن در 53 سالگی !!!!! عمیق ترین تجربه زندگیه منه تا حالا برات ارزو میکنم اگر دوست داری یه قلمبه جون نصیبت بشه حیفه این جهان بچه گولو نداشته باشه

سلاااام
بچه گولو چه لفظ باحالی بود.
در مورد بقیه اش وسوسه ام نکن شیطان!!!!!

فاطمه . سه‌شنبه 1 آذر 1401 ساعت 05:55 ق.ظ

منم گاهی دلم برای پاثی یا آتی بودن تنگ میشه

همیشه وقت حمام یاد این می افتم ایا انگشت های پا رو شستم یا نه

حکیم بانو دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت 09:52 ب.ظ http://Luminouse46@blogfa.com

سلام پرنده جان.
به موقع خدا حوصله همه چیز را می دهد
فقط خبر خوشش را سریع به ما خاله های وبلاگی بگو لطفا

سلام عزیزم
انشالله همیشه‌ خبرها خوش باشند
با توجه به سن و موقعیت خودم و همسرم فکر نمیکنم بچه بخواهیم حکیم بانوجانم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.